DRUHY VJEZDOVÝCH BRAN

Z konstrukčního hlediska nejsou vjezdové brány složité zařízení.

Jak správně vybrat

Při volbě typu vjezdové brány rozhodují především prostorové možnosti investora. Není-li dost místa po stranách v oplocení, volí se křídlová otočná brána. Ten, kdo své vozidlo parkuje hned za vjezdem a rád řeší otázky moderním způsobem, vybere bránu posuvnou.

Co musíte znát a vědět při objednání vjezdové brány:

  • rozměr vjezdu
  • šířku mezi sloupky
  • vzdálenost horní hrany sloupku od terénu
  • jaký zvolit typ brány ( křídlová, posuvná pojezdová, posuvná samonosná )
  • jaké chcete vzhledové provedení brány ( způsob a materiál výplně, povrchová úprava ).
  • jak chcete bránu ovládat ( mechanicky, automaticky )

Vjezdové brány křídlové

Vjezdová brána křídlová je tvořena jedním nebo dvěma křídly, které se převážně otevírají směrem na pozemek. Křídlo je uchyceno pomocí stavitelných otočných pantů na zabetonovaných sloupcích vyrobených z uzavřených profilů, případně přímo na sloupkách oplocení. Konstrukce brány je vyrobena z uzavřených ocelových profilů v běžném provedení bez výplně. Výplň standardně nabízíme z uzavřených ocelových profilů. Povrchová úprava brány ve standardním provedení zajišťuje základní nátěr nebo za příplatek pozinkování. Ovládání brány zajišťují elektropohony s dálkovým ovládáním a tak se vjezdové brány stávají stále samozřejmější součástí oplocení.

Výhody a nevýhody vjezdových křídlových bran

  • skoro všechny stávající brány lze bez úprav osadit automatickým pohonem

  • stavební příprava je jednodušší a cenově výhodnější

  • otevírání křídel jen do určitých stupňů

  • hmotnostní a rozměrové omezení křídla bran

  • v místě setkání křídel je vhodné mít v průjezdu zabudovaný doraz

  • není možné parkování hned za bránou

  • prostor za bránou nesmí byt do svahu

  • náročnější pravidelná údržba

  • menší odolnost proti vandalským útokům


Vjezdové brány posuvné – pojezdové

Vjezdová brána posuvná je tvořena jedním křídlem. Pohyb křídla zajišťuje pojezdová kolejnice umístěná v průjezdu a podél oplocení. Křídlo je uchyceno na zabetonovaných sloupcích vyrobených z uzavřených profilů. Konstrukce brány je vyrobena z uzavřených ocelových profilů v běžném provedení bez výplně. Výplň standardně nabízíme z uzavřených ocelových profilů. Povrchovou úpravu brány ve standardním provedení zajišťuje základní nátěr nebo za příplatek pozinkování. Ovládání brány zajišťují elektropohony s dálkovým ovládáním a tak se vjezdové brány stávají stále samozřejmější součástí oplocení.

Výhody a nevýhody posuvných pojezdových bran

  • cenově přijatelnější s porovnáním se samonosnou bránou

  • boční prostor pro odsunutí brány stačí o délce samotného průjezdu

  • parkování je možné hned za bránou

  • stavebně se většinou musí zasahovat do průjezdu

  • složitější a nákladnější stavební příprava

  • zařízení vyžaduje pravidelnou údržbu

  • hrana koleje v průjezdu je vždy viditelná


Vjezdové brány posuvné – samonosné

Vjezdová brána samonosná je tvořena jedním křídlem. Pohyb křídla zajišťují dva vozíky ukotvené v betonovém základu. Křídlo je uchyceno na sloupcích vyrobených z uzavřených profilů. Konstrukce brány je vyrobena ze spodního vodícího C profilu a z uzavřených ocelových profilů v běžném provedení bez výplně. Výplň nabízíme z uzavřených ocelových profilů. Povrchovou úpravu brány ve standardním provedení zajišťuje základní nátěr nebo za příplatek pozinkování. Ovládání brány zajišťují elektropohony s dálkovým ovládáním a tak se vjezdové brány stávají stále samozřejmější součástí oplocení.

Výhody a nevýhody posuvných samonosných bran

  • nemusí se stavebně zasahovat do průjezdu

  • jednodušší a cenově výhodnější stavební příprava

  • bezúdržbový systém (ze všech typů bran je tato s nejmenšími nároky na údržbu)

  • parkovat můžete hned za bránou

  • boční prostor pro odsunutí brány musí být o cca 1/3 větší než je samotný průjezd