DRUHY VJEZDOVÝCH BRAN
Z konstrukčního hlediska nejsou vjezdové brány složité zařízení.
Jak správně vybrat
Při volbě typu vjezdové brány rozhodují především prostorové možnosti investora. Není-li dost místa po stranách v oplocení, volí se křídlová otočná brána. Ten, kdo své vozidlo parkuje hned za vjezdem a rád řeší otázky moderním způsobem, vybere bránu posuvnou.
Co musíte znát a vědět při objednání vjezdové brány:
- rozměr vjezdu
- šířku mezi sloupky
- vzdálenost horní hrany sloupku od terénu
- jaký zvolit typ brány ( křídlová, posuvná pojezdová, posuvná samonosná )
- jaké chcete vzhledové provedení brány ( způsob a materiál výplně, povrchová úprava ).
- jak chcete bránu ovládat ( mechanicky, automaticky )
Vjezdové brány křídlové
Vjezdová brána křídlová je tvořena jedním nebo dvěma křídly, které se převážně otevírají směrem na pozemek. Křídlo je uchyceno pomocí stavitelných otočných pantů na zabetonovaných sloupcích vyrobených z uzavřených profilů, případně přímo na sloupkách oplocení. Konstrukce brány je vyrobena z uzavřených ocelových profilů v běžném provedení bez výplně. Výplň standardně nabízíme z uzavřených ocelových profilů. Povrchová úprava brány ve standardním provedení zajišťuje základní nátěr nebo za příplatek pozinkování. Ovládání brány zajišťují elektropohony s dálkovým ovládáním a tak se vjezdové brány stávají stále samozřejmější součástí oplocení.
Výhody a nevýhody vjezdových křídlových bran
skoro všechny stávající brány lze bez úprav osadit automatickým pohonem
stavební příprava je jednodušší a cenově výhodnější
otevírání křídel jen do určitých stupňů
hmotnostní a rozměrové omezení křídla bran
v místě setkání křídel je vhodné mít v průjezdu zabudovaný doraz
není možné parkování hned za bránou
prostor za bránou nesmí byt do svahu
náročnější pravidelná údržba
menší odolnost proti vandalským útokům
Vjezdové brány posuvné – pojezdové
Vjezdová brána posuvná je tvořena jedním křídlem. Pohyb křídla zajišťuje pojezdová kolejnice umístěná v průjezdu a podél oplocení. Křídlo je uchyceno na zabetonovaných sloupcích vyrobených z uzavřených profilů. Konstrukce brány je vyrobena z uzavřených ocelových profilů v běžném provedení bez výplně. Výplň standardně nabízíme z uzavřených ocelových profilů. Povrchovou úpravu brány ve standardním provedení zajišťuje základní nátěr nebo za příplatek pozinkování. Ovládání brány zajišťují elektropohony s dálkovým ovládáním a tak se vjezdové brány stávají stále samozřejmější součástí oplocení.
Výhody a nevýhody posuvných pojezdových bran
cenově přijatelnější s porovnáním se samonosnou bránou
boční prostor pro odsunutí brány stačí o délce samotného průjezdu
parkování je možné hned za bránou
stavebně se většinou musí zasahovat do průjezdu
složitější a nákladnější stavební příprava
zařízení vyžaduje pravidelnou údržbu
hrana koleje v průjezdu je vždy viditelná
Vjezdové brány posuvné – samonosné
Vjezdová brána samonosná je tvořena jedním křídlem. Pohyb křídla zajišťují dva vozíky ukotvené v betonovém základu. Křídlo je uchyceno na sloupcích vyrobených z uzavřených profilů. Konstrukce brány je vyrobena ze spodního vodícího C profilu a z uzavřených ocelových profilů v běžném provedení bez výplně. Výplň nabízíme z uzavřených ocelových profilů. Povrchovou úpravu brány ve standardním provedení zajišťuje základní nátěr nebo za příplatek pozinkování. Ovládání brány zajišťují elektropohony s dálkovým ovládáním a tak se vjezdové brány stávají stále samozřejmější součástí oplocení.
Výhody a nevýhody posuvných samonosných bran
nemusí se stavebně zasahovat do průjezdu
jednodušší a cenově výhodnější stavební příprava
bezúdržbový systém (ze všech typů bran je tato s nejmenšími nároky na údržbu)
parkovat můžete hned za bránou
boční prostor pro odsunutí brány musí být o cca 1/3 větší než je samotný průjezd